"A kedves kedvesebb, mert mulandó, és a baj is kisebb"

2020. május 22. 06:44 - Magyar Hospice Alapítvány

5 elgondolkodtató idézet Polcz Alaine-től

Az elmúlt hetek bezártsága közepette hol bölcsebbnél bölcsebb, hol praktikusnál praktikusabb tanácsokat olvashattunk arról, hogyan vészeljük át ezt a megrendítő helyzetet. Mi most semmi ilyesmit nem szeretnénk, egyszerűen csak tiszta, világos és gondolkodásra, életszeretetre ösztönző mondatokat akartunk megosztani.

Hisszük, hogy néha az egyszerű gesztusoknak, a hétköznapi törődésnek nagyobb ereje lehet, mint a tanácsoknak.
Most olvassunk együtt Polcz Alaine-től, a magyarországi hospice mozgalom alapítójától, akinek őszinte szavai mindig erőt adhatnak.
23478702_492df18647e53552f2a228d1b44230bb_wm.jpg

1. „Nem értem én ezt a világot! Nem kétséges. Hiába tűnődöm, tépelődöm, olvasok. Tanulok. Nem értem. Nem értem. De szeretem. Mindenestül szeretem.
Az igazság kedvéért hozzá kell fűznöm azt, hogy szerencsére nem tart örökké, nehezen lehetne kibírni, ha örökké tartana. Talán azért is szeretem, mert foglalkozásom szerint állandóan szembesülök a halállal.
Ettől megváltoznak az értékek, minden viszonylagos lesz. A kedves kedvesebb, mert mulandó, és a baj is kisebb.”
– Macskaregény

2. „A világ és én egyek vagyunk. Harcolunk az állatokkal, a növényekkel, a vízzel, az éggel, a földdel. Kozmikus háború ez. Innen a Földről nézve, mert a kozmosz távoli sarkaiban vajmi kevés juthat ebből, de valamennyi biztosan eljut. A szellemnek, azt hiszem, mások a határai.” – Egész lényeddel

pon.jpg

3.  „Azon gondolkodom, hogy mi volna, ha a kezemben tartanám az életem. De amikor abba akarom hagyni az életet, csak a kemikáliák segítségével tudom abbahagyni. „Asszisztált öngyilkosság” a hivatalos neve annak, ha valaki segít meghalni. A magam részéről hiszek abban, hogy az ember, ha igazában meg akar halni, akkor meg is hal. De van-e ereje az embernek igazában kívánni, hogy meghaljon, és itt hagyjon mindent?” –Ideje az öregedésnek.

4. „Anyám életéért könyörögtem, aztán később nem tudott meghalni. 
Nem akarok már kérni semmit. Mert még meg találom kapni.” – Kit szerettem? Mit szerettem?

342889_polcz_alaine.jpg

5. „Hogy lehet az ember egyszerre igaz és mély, befelé és odaforduló, segítő és alkotó? A Nők Lapjában írják, hogy valaki meghallgatásához energia kell és odafigyelés. Amire az embernek nem nagyon van ideje. Valóban, valaki másra figyelni és meghallgatni, ahhoz idő kell. A kapcsolathoz pozitív energiát kell nyújtani. Nemcsak annyi, hogy meghallgatlak, odafigyelek rád és hordom a problémádat, hanem válaszolok is rá, ha kell.” – Ideje az öregedésnek

---
A képek forrása:
https://index.hu/kultur/2019/01/10/olyan_vagyok_mint_a_tukor/
https://dunakanyarkult.blog.hu/2020/04/30/nadas_meszoly_polcz_kisorosziban
https://mandiner.hu/cikk/20191205_a_koporsonak_nincs_csomagtartoja

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hospicehaz.blog.hu/api/trackback/id/tr7315711246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása